مطالعه تناوبی دروس
مطالعه #تناوبی دروس
از مطالعه #تک درس معمولاً نتیجه بهتری می دهد .
مثلاً یک نفر شروع میکند به #خواندن یک کتاب و آن را به مدت سه چهار روز تمام میکند و #کنار میگذارد و بعد سراغ کتاب بعدی میرود ، تا روزهای #امتحان فرا برسد. آن وقت تازه متوجه میشود که مطالب کتاب #اول که دو هفته #پیش مطالعه کرده ، در ذهنش کم رنگ شده و نسبت به این امتحان #اضطراب بیشتری دارد.
اما اگر از همان اول در تمام طول فرصت مطالعاتی که دارد ، با #تمام کتابها و مواد درسی به صورت #تناوبی در ارتباط باشد و در ساعات مشخص و به نوبت به #مطالعه هر کتاب بپردازد ، در ایام امتحانات همه دروس به یک اندازه در ذهن حضور دارند.
💥 با این روش حتی یادگیری #عمیق تری هم صورت می پذیرد و مطالب یک کتاب در زمان مطالعه کتاب بعدی ، فرصت جا افتادن در #ذهن و تجزیه و #تحلیل ناخوداگاه پیدا میکنند و با تماس بعدی احساس #فهم بهتری رخ میدهد.
مطلب دیگر آنکه ذهن شما ممکن است از تماس مداوم با یک #موضوع در طولانی مدت احساس #خستگی کند و به همین دلیل توان #یادگیری آن #کاهش یابد ، اما با تماس تناوبی با دروس مختلف و با موضوعات متفاوت ، این احساس خستگی به وجود نمی آید.
👌 بهتر است دروسی را که #محاسباتی هستند ، در کنار دروس #حفظی یا فهمی قرار دهید .